کروماتوگرافی

آنالیز متانول در ضد عفونی کننده مبتنی بر اتانول با دستگاه GCMS

انواع روشهای تحلیلی برای تجزیه و تحلیل متانول در ضدعفونی کننده های مبتنی بر اتانول در سراسر جهان ایجاد، اعتبارسنجی و مورد استفاده قرار گرفته است. اخیراً با افزایش تقاضا برای اتانول به عنوان ضدعفونی کننده، روش های استاندارد شده توسط این نهاد ها، هم می توانند برای تعیین مقدار متانول در ضدعفونی کننده های مبتنی بر اتانول استفاده شوند. در این مقاله، متانول در ضدعفونی کننده های مایع و ژل مبتنی بر اتانول توسط دستگاه GCMS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. غلظت استاندارد 630 ppm بود تا با حداکثر میزان مانده که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تنظیم شده مطابقت داشته باشد. نتایج بدست آمده در این مقاله صرفاً بر اساس مقایسه بین کروماتوگرام های نمونه و استاندارد بود.

ضدعفونی کننده ها

ضدعفونی کننده ها مواد شیمیایی و صنعتی هستند که با ضدعفونی کردن سطوح و از بین بردن باکتری ها و ویروس ها نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می کنند. مخصوصا این روزها که درگیر کرونا ویروس هستیم و برای ضدعفونی کردن سطوح از آن استفاده می کنیم. این مواد جهت استعمال خارجی هستند و به طور مستقیم باکتری ها را از بین می برند. بعضی از ضدعفونی کننده ها بسیار خورنده هستند پس باید در مصرف آنها بسیار احتیاط کرد.

تجزیه و تحلیل متانول در ضدعفونی کننده

آنالیز متانول در ضد عفونی کننده مبتنی بر اتانول با دستگاه GCMS

آماده سازی محلول های نمونه و استاندارد

در این مطالعه از دو نمونه زیر استفاده شده است: دو ماده ضدعفونی کننده بر پایه اتانول، یکی از طریق خرید از فروشگاه و دیگری یک ژل ضد عفونی کننده مبتنی بر اتانول برای نشان دادن فرم ژل.

محلولهای استاندارد متانول با رقیق کردن محلول شسته و رفته در ppm 630 با 80٪ اتانول (v/v) (aq) و به ppm 63 با 8٪ اتانول (v/v) (aq) تهیه شد. برای نمونه ها، از ضد عفونی کننده های مایع بدون رقیق شدن استفاده شد در حالی که ضدعفونی کننده ژل 10 بار با آب قبل از آنالیز رقیق شد.

با دستگاه کروماتوگراف گازی Shimadzu Nexis GC-2030، نمونه های تهیه شده طبق روش استاندارد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

نتایج آنالیز ضدعفونی کننده مبتنی بر اتانول با دستگاه GCMS

متانول در ضدعفونی کننده های مایع و ژل مبتنی بر اتانول با استفاده از کروماتوگراف گازی Shimadzu Nexis GC-2030 طبق روش استانداردی که گفته شد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تمام نمونه های مورد تجزیه و تحلیل در این آزمایش، غلظت متانول زیر 630ppm داشتند که به عنوان حداکثر میزان باقی مانده تعیین شده توسط FDA تنظیم شده بود. کروماتوگراف گازی Shimadzu Nexis GC-2030 ابزاری عالی برای سنجش غلظت متانول در ضدعفونی کننده های مایع و ژل مبتنی بر اتانول در نظر گرفته شده است.

کاربرد های دیگر دستگاه GCMS

با توجه به کارکرد فوق العاده دستگاه کروماتوگرافی گازی Shimadzu Nexis GC-2030 در صنایع تولید ضدعفونی کننده ها، کارشناسان فنی و با تجربه شرکت ری نور آزما آماده اند تا شما را در امور خرید و خدمات پس از فروش یاری کنند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *